• بابل - خیابان مدرس، جنب بیمارستان بابل کلینیک ساختمان حمیدزاده ۲، طبقه ۲، واحد ۴

تماس با ما

011-32313064

ایمیل

info@dr-behzadamiri.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 20

کامپوزیت دندان در مازندران

کامپوزیت دندان در مازندران

کامپوزیت دندان در مازندران

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در مازندران _  در پاسخ به این سوالات باید گفت ، لمینت کامپوزیت روشی است که با کمک مواد رنگ دندان ( کامپوزیت ) میتوان در مطب و در یک یا نهایتا دو جلسه ( با توجه به وسعت کار) بد فرمی ها، بعضی انواع بد رنگیها ، فواصل باز بین دندانی، ترکهای دندانی ، شکستگیهای دندانی، لب پر شدن دندانها ، بهم ریختگیهای دندانی خفیف تا متوسط و … را برطرف کرد. 

دکتر بهزاد امیری اندی

چرا باید برای انجام درمان کامپوزیت حتما به نزد پزشک متخصص بروید؟

در واقع این درمان اگر با اصول علمی انجام نشود به احتمال زیاد دچار عوارض جبران ناپذیری می شوید. مثلا در بعضی موارد دیده شده که فردی که عمل کامپوزیت را انجام داده نمی تواند نخ دندان بکشد و در صورتی که به دست افراد ناوارد این کار انجام شود دچار این مشکلات می شوید. اگر بیمار نتواند نخ دندان بکشد این امر باعث التهاب لثه ها می شود و بسیار خطرناک است. پس با این وجود در انتخاب پزشک متخصص کامپوزیت دندان دقت کنید بهترین انتخاب بهترین کیفیت است.

کامپوزیت دندان در مازندران

آیا کامپوزیت درد دارد؟

بدون درد و ناراحتی است. با این حال ، خستگی ناشی از درمان می تواند کمی ناخوشایند باشد. عدم نیاز به تراشیدن دندان در کامپوزیت ونیر میزان درد و ناراحتی در این روش را به صفر می رساند. همچنین استفاده از تکنیک های ظریف روی لثه ها برای قرار دادن کامپوزیت باعث می شود که بیمار در طی مراحل درمان درد و ناراحتی نداشته باشد.

طول عمر کامپوزیت

پاسخ صحیح به این سوال این است: بستگی به شما دارد! باید پیش از انجام این روش بدانید. که سفید ماندن دندان هایتان بسته به روش مراقبتی شما دارد. اگر فردی هستید که بهداشت و سلامت دهان و دندانتان برایتان مهم نیست، پیشنهاد می کنیم که به سراغ کامپوزیت نروید. چرا که کامپوزیت، حساس تر از دندان های اصلی است. طول عمر کامپوزیت در حالت معمول بین چهار الی پنج سال است. اما اگر مصرف چای و قهوه را نمیتوانید کم کنید، خوراکی های سفت می خورید، و از نخ دندان استفاده نمیکنید، عمر کامپوزیت هایتان کم خواهد شد. حتی ممکن است خیلی زود لکه های ناشی از نوشیدنی های رنگی بر روی دندان هایتان ظاهر شود. البته خبر خوب این است که کامپوزیت ها قابل پالیش هستند. کامپوزیت با پروسه پالیش به مقدار زیادی به رنگ اولیه برمیگردد.

اگر چه روش کار دندانپزشک و مواد مصرفی کامپوزیت بر روی طول عمر آن تاثیرگذار است. اما بیش از آن مراقبت های شماست که میتواند زیبایی دندان هایتان را حفظ کند.

کامپوزیت دندان در مازندران

دندان پزشکی در مازندران

کامپوزیت ونیرها برای چه افرادی مناسب هستند؟

در کلینیک ایده آل برای ما بسیار مهم است که مراجعان حتما شرایط انجام باندینگ دندان را داشته باشند. زیرا این پروسه برای هر شخصی مناسب نیست. بنابراین ما قبل از انجام این درمان برای مراجعانمان بررسی می کنیم که آیا آن ها واقعا واجد شرایط هستند یا خیر.

ما معمولا برای مراجعانی که یکی از شرایط یا مشکلات زیر را داشته باشند درمان کامپوزیت ونیر دندان انجام می دهیم:

  • تغییر رنگ دائمی دندان ها که با هیچ روش دندانپزشکی از جمله بلیچینگ دندان بازنگشته باشد
  • شکستگی، لب پر شدگی و ترک خوردگی جزئی تا شدید دندان ها
  • کوتاه یا کوچک بودن برخی از دندان ها
  • ساییده شدن سطوح جونده دندانی
  • نامرتب و یا کج بودن جزئی دندان ها مشروط بر اینکه که قصد انجام درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی نداشته باشیم.
  • وجود لکه های سفید یا تیره روی دندان که با هیچ روش دیگری برطرف نمی شوند.
کامپوزیت دندان در مازندران

مزایای باندینگ دندان با کامپوزیت چیست؟

موارد زیر تنها تعدادی از مزایای باندینگ دندان با این ماده کاربردی و ارزشمند است:

  • منجر به زیبا و یکدست شدن طرح لبخند می شود (به دلیل همرنگ بودن آن با سایر دندان ها)
  • هزینه بسیار پایین ترین نسبت به لمینت دندان دارد
  • مدت زمان انجام آن بسیار کوتاه بوده و تنها در یک جلسه انجام می شود.
  • بسیاری از مشکلات و عیوب ظاهری دندان ها را می‌پوشاند.

کامپوزیت دندان تا چه مدت ماندگار خواهد بود؟

عوامل متعددی وجود دارد که که روی دوام و ماندگاری ونیر دندان کامپوزیتی تاثیر میگذارند. برخی از این عوامل عبارتند از: 

  • میزان توجه شخص به بهداشت دهان و دندان و مراقبت از آن 
  • جنس، نوع و نحوه نصب کامپوزیت 
  • سبک زندگی و نوع رژیم غذایی شخص 

هرچند که به صورت دقیق نمیتوان گفت که این درمان تا چه مدت ماندگار است . ولی بسته به شرایط بالا دوام این درمان چیزی بین 5 تا 9 سال خواهد بود. 

چگونگی مراقبت‌های پس از درمان کامپوزیت

شکستن پسته، تخمه، بادام و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن یخ، ته دیگ و غیره با دندان‌های طبیعی بسیار آسیب‌زاست. این آسیب در مورد دندان. کامپوزیت شده بسیار جدی‌تر است. و در صورت عدم مراقبت احتمال شکستگی یا لب‌پریدگی در آنها بسیار بیشتر می‌شود.

عاداتی مثل نگه‌داشتن سوزن، گیره مو یا هر جسم خارجی دیگر با دندان باعث آسیب به کامپوزیت‌ها می‌شود. در واقع آن چیزی که طول عمرکامپوزیت را تضمین می‌کند نحوه نگهداری آن است.

مسواک و نخ دندان و سایر مراقبت‌های بهداشتی که به صلاحدید پزشک به شما توصیه می‌شود. لازم است کاملا دقیق و منظم انجام شود . تا از رخ دادن پوسیدگی‌های بعدی جلوگیری شود.

ویزیت‌های متناوب خود را برای بررسی سلامت کامپوزیت و دندان‌های‌تان در برنامه سالیانه خود بگنجانید.

مصرف مواد رنگی مثل چای و قهوه و دخانیات (سیگار و قلیان) را در تمام درمان‌های زیبایی باید به حداقل رساند. تاثیر مواد رنگی در مورد کامپوزیت (مواد همرنگ دندان) بیشتر از لمینت سرامیکی دندان و روکش دندان است. این مراقبت دربلیچینگ دندان  هم بسیار اساسی است.

آیا در دوران بارداری می توان از ونیر کامپوزیت استفاده کرد؟

در دوران بارداری بهتر است هیچ نوع خدمات دندانپزشکی انجام نشود مگر اینکه ضرورت یا فوریتی داشته باشد. مسلما درمان ونیر کامپوزیت فوریتی ندارد و بهتر است به بعد از بارداری موکول شود.

کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت های دندانی شامل کامپوزیت های روکش دندان ، کامپوزیت ماکروفیلی ، کامپوزیت میکروفیل ، کامپوزیت هیبریدی ، میکرو هیبرید و نانو هیبرید است که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

1.کامپوزیت ونیر دندان

از کامپوزیت ونیر بیشتر برای ترمیم و زیبایی دندانهای جلویی استفاده می شود. ممکن است فردی از نظر ظاهری دندان های سالم و مرتبی داشته باشد اما برای تغییر رنگ دندان ها می خواهد این روش لبخندی زیبا و جذاب داشته باشد. یک دندانپزشک ترمیمی و زیبایی با بررسی وضعیت فرد و ویژگی های صورت و دهان ، بهترین گزینه را پیشنهاد می کند.

کامپوزیت ونیر دندان روشی کم هزینه است که دندان ها را نمی تراشند. در گذشته از روکش برای سفید کردن دندان استفاده می شد که نیاز به تراش قسمت زیادی از دندان داشت. اما امروزه با پیشرفت روشهای جدید خصوصاً کامپوزیتهای دندانی دیگر نیازی به تراش دندان نیست . و کامپوزیت بر روی دندانهای فرد چسبانده می شود. این روش را گاهی ارتودنسی فوری هم می گویند.

2.کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه

این مدل کامپوزیت از چند دهه پیش وارد حوزه پزشکی شده . و دارای ذرات 10 تا 15 میکرومتر است. ذرات کامپوزیت ماکروفیلی بزرگتر از انواع دیگر کامپوزیت ها هستند که دوام و مقاومت مواد را افزایش می دهند اما ترمیم را دشوارتر می کنند.

3.کامپوزیت میکروفیل یا ریز دانه

کامپوزیت های میکروفیل ذراتی کمتر از 100 نانومتر دارند که این امر پرداخت را بسیار آسان کرده و قطعه ای که توسط میکروفیل تعمیر می شود کاملاً صاف و یکدست است. اما این نوع کامپوزیت دوام و مقاومت کمتری نسبت به کامپوزیت ماکروفیلی دارد.

4.کامپوزیت دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید

برخی از ذرات این نوع کامپوزیت ها در محدوده 10 تا 15 میکرومتر و برخی دیگر در محدوده 40 متر هستند. ریز هیبریدها و نانو هیبریدها هر دو در گروه کامپوزیت های هیبرید ،با دامنه ذرات کمتر از 100 نانومتر قرار دارند. از مزایای این نوع کامپوزیت ها می توان به افزایش مقاومت در برابر سایش ، دوام و مقاومت بالا اشاره کرد. اما یکی از معایب آنها این است که به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند.

 5.نانو کامپوزیت

نوع دیگر کامپوزیت، نانوکامپوزیت است که برای حل مشکلات در کامپوزیت های ترکیبی استفاده می شود. اندازه ذرات این مدل کامپوزیت 20 نانومتر است و مقاومت خوبی در برابر سایش دارند. نانوکامپوزیت ها نیز به خوبی جلا داده شده اند . و کاربردهای مهمی در ترمیم دندان های خلفی دارند.

 


شماره تماس:

011-32313066 // 011-32313064

پست الکترونیک:

info @ dr-behzadamiri.com

drbehzadamiriandi@gmail.com

آدرس:

بابل – خیابان مدرس، چهار راه فرهنگ‌، مجتمع جهانیان طبقه ۸ واحد ۴۶

مقالات ما


درمان ریشه با روتاری
  • 2
  • ژوئن
  • درمان ریشه با روتاری

    درمان ریشه با روتاری _ جدیدترین و پیشرفته ترین روش عصب کشی دندان ، عصب کشی یا درمان ریشه با دستگاه دیجیتالی ...

    لمینت دندان در مازندران
  • 27
  • ژوئن
  • لمینت دندان در مازندران

    لمینت دندان در مازندران _ این روزها اکثر افراد به دنبال داشتن لبخندی زیبا و جذاب هستند. داشتن دندان‌هایی زیبا و مرتب ...

    ارتودنسی ثابت در بابل
  • 29
  • ژوئن
  • ارتودنسی ثابت در بابل

    ارتودنسی ثابت چیست؟ ارتودنسی ثابت در بابل _ منظور از ارتودنسی ثابت این است که بیمار نمی تواند دستگاه ارتودنسی را از ...

    ایمپلنت‌ فوری در مازندران
  • 29
  • ژوئن
  • ایمپلنت‌ فوری در مازندران

    ایمپلنت فوری چیست ؟ ایمپلنت‌ فوری در مازندران _ ایمپلنت یکی از روش های درمانی مناسب برای جایگزینی دندان های دارای مشکل می ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    011-32313064

    ادرس

    بابل - خیابان مدرس، چهار راه فرهنگ‌، مجتمع جهانیان طبقه ۸ واحد ۴۶

    پست الکترونیک

    info@dr-behzadamiri.com

    ×

    ارتباط با منشی و رزرو نوبت

    × ارتباط با منشی و رزرو نوبت