• بابل - خیابان مدرس، جنب بیمارستان بابل کلینیک ساختمان حمیدزاده ۲، طبقه ۲، واحد ۴

تماس با ما

011-32313064

ایمیل

info@dr-behzadamiri.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 20

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت فوری در بابل _ اشخاصی که دندان‌های خود را از دست داده باشند در هنگام خندیدن یا صبحت کردن احساس خجالت می‌کنند. علاوه بر این بی‌نظمی در هنگام جویدن غذا در اثر افتادن دندان می‌تواند اثر منفی بر روی عادات خوردن داشته باشد و منجر به بیماری‌های دیگر مانند سوءتغذیه گردد. ایمپلنت و کاشت دندان طبیعی با جایگزین کردن ریشه‌های دندان افتاده، استحکام و پایداری لازم برای خوردن هر نوع غذایی را بدون مشکل در جویدن آنها فراهم می‌کند. علاوه بر این ایمپلنت‌های دندان استخوان فک را حفظ کرده و از تحلیل استخوانی جلوگیری می‌کند که در حفظ خصوصیات ظاهری موثر است.

 ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت فوری در بابل
ایمپلنت فوری در بابل

ایمپلنت دندان یک ریشه مصنوعی دندان است که به فک متصل می‌شود و دندان جایگزین‌شده یا پل دندانی را در محل خود نگه می‌دارد. مزیت استفاده از ایمپلنت‌ها این است که به دندان‌های مجاور تکیه نمی‌کنند و دائمی و ثابت می‌باشند. کاشت دندان راه حلی مناسب برای دندا‌ن‌های افتاده است زیرا ظاهر و احساس دندان‌های طبیعی را پدید می‌آورد.

ایمپلنت‌ها از انواع مختلف وسایل فلزی و سرامیکی استخوان‌مانند ساخته می‌شوند که با بافت بدن سازگار می‌باشند. انواع مختلفی از ایمپلنت دندان وجود دارد: نوع اول مانند ریشه‌های طبیعی دندان مستقیماً وارد استخوان فک می‌شود؛ نوع دوم زمانی استفاده می‌شود که ساختار فک محدود است و بنابراین یک چارچوب فلزی سفارشی مستقیماً بر روی استخوان موجود قرار می‌گیرد.

ایمپلنت‌ها می‌توانند برای پشتیبانی از پل‌های سیمانی دندان استفاده شوند و نیاز به دندان مصنوعی را برطرف کنند. هزینه‌ی ایمپلنت و پل دندانی بیشتر می‌باشد اما شباهت بسیار بیشتری به دندان‌های طبیعی خواهند داشت.

دکتر بهزاد امیری اندی

انواع ایمپلنت یا کاشت دندان:

جایگزین کردن یک دندان: از یک ایمپلنت استفاده می‌شود و یک تاج یا روکش دندان را پشتیبانی می‌کند.

جایگزین کردن چند دندان: چند دندان افتاده را می‌توان با چندین ایمپلنت دندان جایگزین کرد که شامل یک پل دندانی ثابت می‌باشد که یک پل سه واحده بوده و توسط دو ایمپلنت نگه داشته می‌شود، و یا می‌توان از چند ایمپلنت استفاده کرد که تعداد دندان‌های بیشتری را نگه می‌دارند. معمولاً حداقل ۴ تا ۸ ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان‌های یک فک کامل، و ۱۰ یا تعداد بیشتری روکش دندان توسط پل دندانی ثابت نیاز است.

ترکیبی از پل دندانی ثابت و متحرک: معمولاً زمانی استفاده می‌شود که ایمپلنت‌ها بخشی از پل دندانی ثابت را نگه می‌دارند که به یک بخش متحرک متصل شده است.

اُوردنچر: 

 دو یا چند ایمپلنت به صورت استاندارد یا مینی‌ایمپلنت برای تثبیت دندان مصنوعی و حفظ استخوان زیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالیکه بیشتر دندان‌های مصنوعی متداول مستقیماً بر لثه و استخوان فشار وارد می‌کنند و موجب تحلیل استخوان می‌گردند، اُوردنچرهای متکی بر ایمپلنت از استخوان محافظت می‌کنند. اُوردنچرها امروزه به عنوان نوع استاندارد مراقبت از بیمارانی که تمام دندان‌های خود در یک یا هر دو فک را از دست داده‌اند، در نظر گرفته می‌شود.

ایمپلنت فوری در بابل
ایمپلنت فوری در بابل

تکیه‌گاه برای حرکت دندان (ارتودنسی):

 ایمپلنت‌ها چه به صورت استاندارد و چه به صورت میکرو مینی‌ایمپلنت باشند امروزه برای ایجاد تکیه‌گاه‌های بسیار پایدار و غیر قابل حرکت برای فراهم کردن امکان حرکت سریع‌تر و راحت‌تر دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاشت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

برای اینکه مشخص شود آیا کاشت دندان برای شما مناسب است باید با دندانپزشک مشورت کنید. وضعیت سلامتی شما باید خوب باشد و ساختار استخوانی مناسب و لثه‌هایی سالم جهت قرار گرفتن ایمپلنت در جای خود داشته باشید. افرادی که نمی‌توانند از دندان مصنوعی استفاده کنند نیز ممکن است فرد مناسبی باشند. اگر مبتلا به مشکلات مزمن مانند دندان قروچه یا براکسیزم، یا بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت هستید، نرخ موفقیت کاشت دندان بطور قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این، افرادی که سیگار می‌کشند یا الکل مصرف می‌کنند متقاضیان مناسبی نخواهند بود.

 فرایند کاشت دندان
آماده‌سازی فک برای ایمپلنت

ایمپلنت دندان اغلب از پیچی از جنس تیتانیوم و روکش دندان تشکیل شده است. یک سوراخ با قطر کوچک (سوراخ پیلوت) در ناحیه بی‌دندان فک ایجاد می‌شود تا بتوان پیچ تیتانیومی که ایمپلنت دندان را در جای خود نگه می‌دارد، وارد آن کرد. برای جلوگیری از آسیب به فک و اجزای صورت مانند عصب دندانی تحتانی در فک، دندانپزشک باید توانایی و تجربه بالایی در هنگام ایجاد سوراخ پیلوت و اندازه‌گیری استخوان فک به کار گیرد. در بسیاری از موارد، دندانپزشکان در هنگام قرار دادن ایمپلنت‌های دندان از ابزارهای کمکی جراحی مبتنی بر سی‌تی‌اسکن استفاده می‌کنند.

 جایگذاری ایمپلنت

ایمپلنت فوری در بابل
ایمپلنت فوری در بابل

پس از ایجاد سوراخ پیلوت در محل مناسب فک، این سوراخ به آرامی باز می‌شود تا امکان قرارگیری پیچ ایمپلنت فراهم گردد. پس از قرار دادن پیچ، بافت لثه اطراف بر روی ایمپلنت قرار گرفته و یک پیچ پوششی محافظ در بالای آن قرار داده می‌شود تا امکان بهبودی این محل فراهم شده و روند ادغام ایمپلنت رخ دهد. پس از حداکثر شش ماه بهبودی،‌ دندانپزشک محل ایمپلنت را باز می‌کند و یک اباتمنت (اتصال‌دهنده پیچ با دندان) را به ایمپلنت متصل می‌کند. در برخی موارد، ممکن است اباتمنت در طول مرحله اولیه درمان نصب شود. سپس دندانپزشک از یک روکش موقت استفاده می‌کند. این روکش به عنوان یک قالب عمل می‌کند که لثه در اطراف آن رشد کرده و بصورت طبیعی شکل می‌گیرد. این فرایند زمانی کامل می‌شود که روکش موقت با یک روکش دائمی جایگزین شود.

 اقدامات پس از درمان:

به مدت پنج تا هفت روز پس از جراحی ایمپلنت ، رژیم غذایی باید محدود به غذاهای نرم باشد. اگر بخیه وجود داشته باشد باید توسط دندانپزشک برداشته شوند، هر چند معمولاً از بخیه‌های قابل جذب که نیازی به برداشتن ندارند استفاده می‌گردد. اگر روکش‌های موقت در کنار ایمپلنت دندان قرار داده شده باشد، تمیز کردن ایمپلنت مانند دندان‌های طبیعی ضروری است تا روند بهبودی و ادغام ایمپلنت به بهترین شکل انجام شود. عدم استفاده از نخ دندان و مسواک دلیل اصلی عدم موفقیت کاشت دندان در یک روز است، و در صورتی که ایمپلنت و نواحی اطراف آن بطور مناسب تمیز نشوند، ممکن است عفونت رخ دهد. سیگار کشیدن نیز در بالا رفتن نرخ شکست درمان ایمپلنت دندان نقش مهمی دارد و باید پس از انجام مراحل ایمپلنت از آن پرهیز شود.

دکتر بهزاد امیری اندی

 هزینه

هیچ دو بیمار یا درمان‌های اختصاصی ایمپلنت دندان شبیه به هم نمی‌باشند. تعداد جلسات مورد نیاز، فرایند درمان و هزینه‌های آن نیز به همین ترتیب متفاوت است. پس از جلسه اولیه و بررسی شرایط، متخصص ایمپلنت دندان یک برنامه‌ی درمانی به شما ارائه می‌کند که شامل تعداد جلسات درمان و هزینه‌ها می‌باشد و در صورت ایجاد تغییر در طول فرایند درمان، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. از آنجایی که دندان‌ها می‌توانند بر هر چیزی از جمله زیبایی لبخند و اعتماد بنفس شما تا توانایی خوردن، صحبت کردن و شرکت در فعالیت‌های لذت‌بخش تاثیر بگذارند، و چون هیچ گزینه‌ی درمانی بهتری برای ترمیم دندان‌های افتاده وجود ندارد، ایمپلنت‌های دندان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند خواهند بود. شما می‌توانید با کلینیک ما تماس بگیرید تا از گزینه‌های موجود و هزینه‌های آنها اطلاع کسب کنید.

 آیا ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه است؟

با توجه به تشخیص مزایای طولانی‌مدت این درمان نسبت به سایر روش‌های درمانی، تعداد رو به افزونی از شرکت‌های بیمه قیمت ایمپلنت دندان را تحت پوشش خود قرار داده‌اند. در صورتی که شرکت بیمه‌کننده شما این درمان را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، از آنها بپرسید که آیا کمک‌هزینه‌ای در اختیار شما قرار گرفته می‌شود تا قیمت ایمپلنت دندان برابر با هزینه پل دندانی یا دندان مصنوعی گردد یا خیر. همچنین می‌توانید با دندانپزشک خود درباره‌ی روش‌های پرداخت هزینه درمان صحبت کنید.

شماره تماس:

011-32313066 // 011-32313064

پست الکترونیک:

info @ dr-behzadamiri.com

drbehzadamiriandi@gmail.com

آدرس:

بابل – خیابان مدرس، جنب بیمارستان بابل کلینیک ساختمان حمیدزاده ۲، طبقه ۲، واحد ۴

×

ارتباط با منشی و رزرو نوبت

× ارتباط با منشی و رزرو نوبت