• بابل - خیابان مدرس، جنب بیمارستان بابل کلینیک ساختمان حمیدزاده ۲، طبقه ۲، واحد ۴

تماس با ما

011-32313064

ایمیل

info@dr-behzadamiri.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 20

درمان ریشه با روتاری

درمان ریشه با روتاری

درمان ریشه با روتاری

درمان ریشه با روتاری _ جدیدترین و پیشرفته ترین روش عصب کشی دندان ، عصب کشی یا درمان ریشه با دستگاه دیجیتالی روتاری اندو می باشد.
دستگاه روتاری اندو ، با فایل های مخصوصی عصب کشی دندان کار می کند. که این فایـل ها با شکل و فرم وجنس خاصی که دارند دقیقا شکل کانال های ریشه را به خود می گیرند. و عمل درمان ریشه دندان را با کیفیت و دقت بالایی انجام میدهند. و عصب کشی دندان را بسیار دقیق تر و بهتر وسهل تر می سازند.

دکتر بهزاد امیری اندی

دستگاه دیجیتالی روتاری به جای دست، حرکات ظریف و دقیقی و حتی بهتر و دقیق تر از حرکات دست، در فایل ها ایجاد می کند. و عمل پاکسازی و تخلیه کانال های ریشه را انجام می دهد. درمان ریشه یا عصب کشی با دستگاه روتاری نسبت به روش سنتی دستی که با فایل های دستی و با حرکات دست انجام می شود. بسیار با کیفیت بالاتر و سریعتر، قابل انجام است.

با عصب کشی دندان آشنا شوید

دندان دارای دو بخش مهم به نام تاج و ریشه است. بخش تاج دارای یک قسمتی به نام مینا است که بخش بیرونی تاج است و دارای قسمتی به نام عاج است که بخش درونی آن است. در بخش زیرین عاج دندان یک بخشی قرار گرفته است که به آن اطاق پالپ میگویند. بخش اطاق پالپ عصب و تمامی عروق به آن نفوذ میکنند برای باقی بخش‌های دندان وظیفه تامین تغذیه را بر عهده میگیرند.

درمان ریشه با روتاری

در صورتی که اطاق پالپ دندان در معرض تهدید عوامل میکروبی قرار گرفته نشود احتیاجی به ترمیم دندان و درمان عصب نخواهد بود اغلب اگر دندان در معرض عوامل میکروبی قرار گرفته باشد. اولین بخشی مینای دندان است که شروع به خراب شدن میکند عاج دندان یک عضو ضعیف از دندان است.

که در مقابل پوسیدگی نیز واکنش شدیدی نشان میدهد در صورتی که پوسیدگی عمیق تر باشد. و از سد مینای دندان عبور کند و به بخش عاج دندان میرسد. و بدلیل ضعیف بودن عاج دندان هنگام نوشیدن مایعات بسیار داغ یا مایعات بسیار سرد قطعا دندان شما حساسیت بالایی از خود نشان میدهد.

درمان ریشه با روتاری
درمان ریشه با روتاری

برخلاف اسمی که برای عصب کشی دندان استفاده میشود. در استفاده از این روش بخش داخلی دندان آسیب دیده یا دچار التهاب شده است. که باید ریشه دندان را از هرگونه آلودگی، میکروب و باکتری تمیز کرده. و هرگونه راهی که منتهی به نفوذ مجدد میکروب به آن ناحیه میشود را بست.

پالپ دندانی که آلوده شده است یا دچار آسیب شده است. باید پاکسازی شود تا ساختار دندان به خوبی حفظ شود. البته در عصب کشی دندان بخش تاج دندان هیچ آسیبی نمیبیند و دست نخورده باقی میماند.

دکتر بهزاد امیری اندی

البته به این نکته دقت کنید که درگیری عاج دندان با پوسیدگی میتواند خاموش و بدون نمایش هیچگونه علامتی باشد. و شما احساس درد یا ناراحتی با آن نداشته باشید گاهی این پوسیدگی عاج نیز توسط پزشک با چشم نیز قابل دیدن نیست.

و برای تشخیص صحیح معمولا دندانپزشک برای شما یک عکس رادیوگرافی تجویز میکند. در صورتی که در مقابل تهیه عکس رادیوگرافی ممانعت به خرج دهید ممکن است. این پوسیدگی به اطاق پالپ نفوذ کند و تمامی اعصاب و عروق شما را درگیر کند.

مراحل عصب کشی دندان با دستگاه روتاری

بهتر است برای چکاپ دندا‌ن‌های خود سالیانه دو مرتبه به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است. دندان شما به دلایل مختلفی دچار پوسیدگی شده باشد و شما متوجه آن نشده باشید در صورتی دندان شما دچار پوسیدگی شده باشد یا به ریشه آن آسیبی وارد شده باشد و بخواهید عصب کشی دندان انجام شود.

ابتدا باید یک عکس کامل رادیو گرافی از دهان و دندان خود تهیه کنید. تا دندان پزشک بتواند دندانی که دچار مشکل شده است را شناسایی کند. برای تهیه عکس رادیوگرافی از دندان خود نیاز به چند دقیقه زمان کوتاه است. اما در بررسی از عکس میتوان حدود ریشه، وجود یا عدم وجود هر گونه ضایعات اطراف ریشه، میزان پوسیدگی و … را متوجه شد و راه حل درمانی آن را تجویز کرد.

درمان ریشه با روتاری

مراحلی که برای انجام عصب کشی با دستگاه روتاری لازم است انجام شود به این صورت است. که، ابتدا باید پوسیدگی‌های دندان را برداشته سپس حفره دسترسی به عصب دندان را ایجاد کرده. و با استفاده از دستگاه اپکس فایندر طول ریشه دندان را مشخص میکنیم.

با استفاده از فایل‌های مخصوص دستگاه روتاری ریشه دندان را به صورت کامل پاکسازی میکنیم. و سپس کانال‌های دندانی را به خوبی شست و شو میدهیم.

پس از آن در مرحله آخر عصب کشی با دستگاه روتاری اجازه میدهیم کانال دسترسی به عصب کاملا خشک شود. و بعد آن را با ماده گوتاپرکا اغلب پر میکنند تا دیگر میکروب و آلودگی به آن نفوذ نکند.

مراحل عصب کشی تماما با دستگاه روتاری و دستگاه اپکس فایندرز انجام میشود.

درمان ریشه با روتاری
درمان ریشه با روتاری

همانطور که بالاتر بیان کردیم با پیشرفت تکنولوژی قطعا روش‌های نوینی برای درمان تولید و استفاده میشود. که نسبت به روش‌های مشابه قبلی خود دارای مزایای بسیار زیادی است. طبیعی است هرچه علم پیشرفت کند نحوه استفاده از تکتولوژِ‌ی‌های جدیدی نیز برای پزشک و بیمار نیز آسان میگردد.

برای استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای درمان میتوانید. مرکز دندان پزشکی دیجیتال دکتر بهزاد امیری را انتخاب کرده و با خیالی آسوده اقدام به درمان ریشه دندان‌های خود کنید.

میزان کیفیت کار در هنگام عصب کشی با استفاده از دستگاه روتاری برای درمان ریشه و عصب کشی بسیار بالا است.
میزان دقتی که در انجام درمان ریشه دندان استفاده میشود در روش عصب کشی دندان با دست که روتاری بسیار بالا است.

دکتر بهزاد امیری اندی

با استفاده از دستگاه روتاری میتوانید عملیات عصب کشی دندان را بسیار با سرعت و راحت انجام داده. که در این راستا استفاده از این روش برای بیمار نیز بسیار راحت تر خواهد بود.
میزان دردی که پس از انجام عصب کشی بیمار باید تحمل کند در استفاده از روش عصب کشی با روتاری بسیار کمتر است.
دستگاه روتاری دارای صدای کمی است و همین باعث میشود بیمار کمتر دچار هیجان و استرس شده. و با آرامش خاطر بهتری برای ادامه کار آمادگی پیدا کند.
احتمال اینکه در هنگام عصب کشی به دیواره‌های کانال دندان شما آسیب برسد در استفاده از دستگاه روتاری برای انجام آن بسیار کاهش میابد.
در استفاده از این روش امکان سوراخ شدن دندان به حداقل میرسد زیرا فایل‌های روتاری فاقد نوک تیز و برنده هستند.
فایل‌های چرخشی دستگاه روتاری نمیتواند بر شکست و یا موفقیت فرآیند درمان کمک کند.


شماره تماس:

011-32313066 // 011-32313064

پست الکترونیک:

info @ dr-behzadamiri.com

drbehzadamiriandi@gmail.com

آدرس:

بابل – خیابان مدرس، چهار راه فرهنگ‌، مجتمع جهانیان طبقه ۸ واحد ۴۶

مقالات ما


درمان ریشه با روتاری
  • 2
  • ژوئن
  • درمان ریشه با روتاری

    درمان ریشه با روتاری _ جدیدترین و پیشرفته ترین روش عصب کشی دندان ، عصب کشی یا درمان ریشه با دستگاه دیجیتالی ...

    لمینت دندان در مازندران
  • 27
  • ژوئن
  • لمینت دندان در مازندران

    لمینت دندان در مازندران _ این روزها اکثر افراد به دنبال داشتن لبخندی زیبا و جذاب هستند. داشتن دندان‌هایی زیبا و مرتب ...

    ارتودنسی ثابت در بابل
  • 29
  • ژوئن
  • ارتودنسی ثابت در بابل

    ارتودنسی ثابت چیست؟ ارتودنسی ثابت در بابل _ منظور از ارتودنسی ثابت این است که بیمار نمی تواند دستگاه ارتودنسی را از ...

    ایمپلنت‌ فوری در مازندران
  • 29
  • ژوئن
  • ایمپلنت‌ فوری در مازندران

    ایمپلنت فوری چیست ؟ ایمپلنت‌ فوری در مازندران _ ایمپلنت یکی از روش های درمانی مناسب برای جایگزینی دندان های دارای مشکل می ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    011-32313064

    ادرس

    بابل - خیابان مدرس، چهار راه فرهنگ‌، مجتمع جهانیان طبقه ۸ واحد ۴۶

    پست الکترونیک

    info@dr-behzadamiri.com

    ×

    ارتباط با منشی و رزرو نوبت

    × ارتباط با منشی و رزرو نوبت