• بابل - خیابان مدرس، جنب بیمارستان بابل کلینیک ساختمان حمیدزاده ۲، طبقه ۲، واحد ۴

تماس با ما

011-32313064

ایمیل

info@dr-behzadamiri.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 20

هزینه ارتودنسی

 

داشتن لبخندی زیباو مرتب، صرفا چیزی بیشتر از یک سرمایه‌گذاری بر روی ظاهر می‌باشد، در واقع این سرمایه‌گذاری برای شخصیت خودتان است. هنگامی که از نشان دادن لبخند خود احساس غرور کنید، اعتماد به نفستان نیز افزایش می‌یابد. اگر نیاز به سیم کشی دندان جهت مرتب کردن دندان‌های خود یا فرزندتان دارید، احتمالاً می‌خواهید بدانید که هزینه‌ی آن چقدر خواهد بود. این سوال اغلب شایع‌ترین پرسش و البته دشوارترین نیز می‌باشد. ذکر این نکته مهم است که عواملی که بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیر می‌گذارند شامل زمان شروع درمان، میزان مشکل، طول مدت درمان و نوع سیم ‌کشی می‌شود. 

هزینه سیم‌ کشی یا سایر درمان‌های ارتودنسی نباید هیچگاه مانع دستیابی شما به لبخندی که آرزوی آن را دارید، شود. اینجا در کلینیک دندانپزشکی دکتر بهزاد امیری اندی ما بطور مستمر قیمت‌های خود را بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم که شما بهترین درمان را در برابر هزینه پرداختی، بدون نقص در کیفیت دریافت می‌کنید. هزینه‌ی درمان نشان‌دهنده‌ی تخصص ما، مواد با بالاترین کیفیت و تکنیک‌های مدرن دارد. شرایط هر بیمار منحصر بفرد است بنابراین هزینه‌ی درمان و نحوه پرداخت هزینه برای هر یک متفاوت خواهد بود. در طول مشاوره اولیه، گزینه‌های درمانی مورد بحث قرار گرفته و فهرست تمام هزینه‌های دخیل در درمان نیز ارائه خواهد شد.

هزینه ارتودنسی دندان‌ها

تعیین هزینه دقیق درمان تا زمان مشاوره اولیه و تهیه برنامه‌ی درمانی ارتودنسی دندان امکان‌پذیر نخواهد بود. هزینه ارتودنسی دندان مقرون به صرفه بوده و بسته به پیچیدگی مشکل متغیر است بخصوص در صورتی که نیاز به کشیدن دندان یا جراحی باشد. بیماران مبتلا به مشکلات جدی معمولاً نسبت به موارد با پیچیدگی کمتر، نیاز به زمان اضافه جهت درمان دارند. از آنجایی که وضعیت هر شخصی متفاوت است، هر مورد بصورت مجزا ارزیابی می‌شود. در طول مشاوره، تخمین هزینه های ارتودنسی و توضیح درباره‌ی جزئیات آنها امکان‌پذیر است. در ادامه برخی از عوامل خاصی که در تعیین قیمت ارتودنسی تاثیرگذار هستند، ارائه شده است.

دکتر بهزاد امیری اندی

زمان شروع درمان

باید توجه داشت که بیمار هرچه زودتر برای مشاوره مراجعه کند (توصیه می‌شود که بیماران در ابتدای هفت سالگی به متخصص مراجعه کنند)، درمان آسان‌تر خواهد بود زیرا ارزیابی برنامه بر اساس چگونگی رشد بوده و هزینه ارتودنسی نیز کمتر می‌باشد. علاوه بر این، ارتودنسی بزرگسالان بسیار گران‌تر از ارتودنسی کودکان می‌باشد. از آنجایی که بزرگسالان نیاز به زمان بیشتری برای تطبیق با تغییرات دارند، مدت زمان درمان نیز در مقایسه با کودکان طولانی‌تر می‌باشد.

میزان مشکل

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ارتودنسی به خودی خود باعث اصلاح لبخند می‌شود که صحیح نمی‌باشد. اغلب نیاز به چندین ماه یا حتی چندین سال برای کارهای آماده‌سازی می‌باشد تا دهان بیمار برای قرار گرفتن بریس‌ها آماده شود. ممکن است برخی افراد نیاز به کشیدن دندان یا جراحی جهت شروع فرایند پیش از اینکه براکت‌ها و سیم‌ها در دهان قرار گیرند، داشته باشند. سپس بعد از اینکه بریس‌ها برداشته شدند، بیمار همچنان نیاز به استفاده از نگهدارنده به مدت چند ماه خواهد داشت. میزان کاری که در رابطه با سیم‌ کشی دندان ها انجام می‌شود عامل اساسی در تعیین قیمت ارتودنسی می‌باشد.

طول مدت درمان

برخی افراد تنها به مدت شش ماه تا یک سال نیاز به استفاده از ارتودنسی دارند. دیگران نیز باید تا دو سال و نیم تحت درمان قرار بگیرند. مشخصاً هر چه مدت زمان استفاده از سیم‌ کشی دندان‌ها بیشتر باشد، هزینه‌ی درمان نیز افزایش می‌یابد. در نهایت هزینه پرداختی شما فقط برای براکت‌ها و سیم‌های فلزی نمی‌باشد،‌ بلکه هزینه مدت زمان درمان و تخصص ارتودنسی را نیز می‌پردازید.

هزینه ارتودنسی
هزینه ارتودنسی
هزینه ارتودنسی

تعداد دفعات مراجعه به متخصص

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه مرتب کردن دندان با ارتودنسی تعداد دفعات مورد نیاز جهت مراجعه به متخصص ارتودنسی است. بریس‌های فلزی متداول نیاز به مراجعه بیشتری دارند زیرا به خودی خود تنظیم نمی‌شوند و نیاز به اصلاحات مکرری می‌باشد. بیماران باید برای هر جلسه ویزیت هزینه‌ای پرداخت کنند. ممکن است در صورتی که براکت‌ها شکسته شوند و نیاز به اصلاح داشته باشند نیاز به تغییرات و جلسات اضافه‌ای باشد.

به علاوه، پزشکی که شما برای درمان خود انتخاب می نمایید و همچنین انجام عکسبرداری و تهیه قالب ها نیز بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی فلزی

ارتودنسی فلزی بطور کلی ارزان‌ترین گزینه اما محسوس‌ترین درمان می‌باشد. ارزان‌ترین نوع ارتودنسی برای بزرگسالان نوع معمول فولاد ضد زنگ است. مشخصاً نقص استفاده از سیم کشی دندان میزان قابل مشاهده بودن آنها است. در ارتودنسی فلزی یک سیم نازک با استفاده از کش‌های لاستیکی در جای خود نگه داشته می‌شوند تا بر دندان‌ها فشار وارد کرده و باعث حرکت آنها به محل مورد نظر شوند. بریس‌های فلزی می‌توانند در ابتدا لثه‌ها و گونه‌ها را تحریک کنند. بعد از استفاده از آنها، باید مراقب آنچه که می‌خورید باشید و از چیزهایی که می‌توانند به بریس‌ها بچسبند مانند کارامل یا آدامس پرهیز کنید. همچنین باید از خوردن غذاهای سخت که می‌توانند باعث حرکت بریس‌ها یا بیرون راندن آنها از جای خود شوند، اجتناب نمایید.

دکتر بهزاد امیری اندی

بریس‌های سرامیکی

بریس‌های سرامیکی شبیه به بریس‌های فلزی می‌باشند اما همرنگ دندان‌ها هستند. هزینه‌ی بریس‌های سرامیکی بیشتر از نوع فلزی ضد زنگ می‌باشد اما از آنجایی که همرنگ با دندان‌ها هستند مانند آنها قابل مشاهده نمی‌باشند. شما می‌توانید انتخاب کنید که برای نگه داشتن بریس‌ها در محل از کش‌های الاستیک یا بندهای فلزی سفید استفاده شود. با اینکه خود بریس‌ها دچار لک نمی‌شوند اما کش‌ها به راحتی تغییر رنگ می‌دهند، بخصوص در صورتی که مواد غذایی یا نوشیدنی‌هایی مصرف شوند که باعث لک شدن دندان‌ها می‌شوند مانند قهوه. متخصص ارتودنسی هر بار که بریس‌ها را تنظیم می‌کند این کش‌ها را نیز تعویض می‌کند که تقریباً بطور ماهانه است. بریس‌های سرامیکی حساس‌تر بوده و به راحتی می توانند دچار شکستگی یا ترک شوند. این نوع ارتودنسی نسبت به نوع فلزی نیاز به مراقبت بیشتر و زمان بیشتر جهت نصب دارند که باعث افزایش مدت زمان و هزینه‌ی کلی درمان می‌گردد.

بریس‌های لینگوال

بریس‌های لینگوال (زبانی) در پشت دندان‌ها پنهان می‌شوند و در نتیجه در معرض دید نیستند. هزینه این نوع ارتودنسی بیشتر از بریس‌های فلزی یا سرامیکی است زیرا فرایند آن پیچیده‌تر است. نصب این نوع بریس‌ها نیاز به یک متخصص ارتودنسی ماهر و باتجربه دارد. بریس‌های لینگوال بر روی دندان‌های کوچک خوب عمل نمی‌کنند و مانع حرکت زبان می‌شوند و در نتیجه باعث مشکلات تکلم و آسیب‌دیدگی می‌گردند، بنابراین باید نحوه صحبت کردن با آنها را یاد بگیرید.

هزینه ارتودنسی
هزینه ارتودنسی
هزینه ارتودنسی

بریس‌های نامرئی

بریس‌های نامرئی(اینویزلاین)، بیشتر از هر نوع دیگر ارتودنسی هزینه دارند زیرا عملاً نامحسوس هستند. این بریس‌ها برای افرادی که دارای مشکلات دندانی قابل توجه نمی‌باشند، بهترین تاثیر را دارد. مزیت آنها این است که نسبت به بریس‌های مرسوم کمتر قابل ملاحظه هستند و اغلب تعداد دفعات مراجعه به دندانپزشک کمتر است.

سایر تجهیزات ارتودنسی

متخصصین ارتودنسی علاوه بر سیم‌کشی‌ها و بریس‌ها از دیگر تجهیزات ارتودنسی نیز استفاده می‌کنند مثل دستگاه‌های فانکشنال، فضانگهدارنده‌ها، و ….. که یکی از پرکاربردترین آنها هدگیر است. هدگیر ممکن است به منظور اصلاح مشکلات فاصله بین دندان‌ها ضروری باشند. پس از اینکه دندان‌ها تراز شدند، بیماران باید از نگهدارنده جهت جلوگیری از حرکت دندان‌ها به محل اولیه استفاده کنند. تمام این وسایل هزینه‌های اضافه‌ای را در پی خواهند داشت.

شماره تماس:

011-32313066 // 011-32313064

پست الکترونیک:

info @ dr-behzadamiri.com

drbehzadamiriandi@gmail.com

آدرس:

بابل – خیابان مدرس، جنب بیمارستان بابل کلینیک ساختمان حمیدزاده ۲، طبقه ۲، واحد ۴

×

ارتباط با منشی و رزرو نوبت

× ارتباط با منشی و رزرو نوبت