• بابل - خیابان مدرس، جنب بیمارستان بابل کلینیک ساختمان حمیدزاده ۲، طبقه ۲، واحد ۴

تماس با ما

011-32313064

ایمیل

info@dr-behzadamiri.com

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 20

لمینت دندان در مازندران

لمینت دندان در مازندران

لمینت دندان در مازندران

لمینت دندان در مازندران _ این روزها اکثر افراد به دنبال داشتن لبخندی زیبا و جذاب هستند. داشتن دندان‌هایی زیبا و مرتب در سال‌های گذشته فقط یک آرزو بود اما علم دندانپزشکی زیبایی، این آرزو را به حقیقت رسانده است. امروزه در کلینیک‌های دندانپزشکی، بسیاری از مشکلات و عیوبی که در ظاهر دندان‌ها وجود دارند برطرف می‌شوند و پزشکان با به‌کارگیری مواد و شیوه‌های درمانی مختلف لبخندی زیبا و جذاب را برای افراد خلق می‌کنند. یکی از این روش‌های درمانی طراحی لبخند، لمینت دندان است.

دکتر بهزاد امینی اندی

لمینت دندان روشی است برای سفید و جذاب کردن دندان ها. اما این روکش دقیقا چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چه تفاوتی با کامپوزیت دندان دارد و چگونه میتوانید از کیفیت آن مطمئن باشید؟ واقف بودن به معایب و عوارض لمینت دندان، می تواند شما را در انتخابی اصولی کمک کند. به طور کلی لمینت دندان به دو دسته تقسیم می شود: لمینیت سرامیکی و ونیرکامپوزیت (لامینت کامپوزیتی).

کاربرد لمینت چیست؟

معمولا لمینت (سرامیکی و کامپوزیتی) برای درمان مشکلات زیر استفاده میشود. وضعیت دندان ها، هزینه ای که برای درمان در نظر گرفته اید و در نهایت تشخیص پزشک نوع درمان را مشخص خواهد کرد.

1.شکستگی دندان
2.بدرنگی دندان
3.ترک خوردگی
4.کجی و بدشکلی دندان
5.جایگزین ارتودنسی (در برخی موارد)


مراحل لمینت سرامیکی

پس از معاینه دقیق و مشخص شدن قابل انجام بودن لمینیت سرامیکی قالب گیری اولیه انجام می شود. سپس قالب ها به لابراتوار جهت وکس آپ اولیه ارسال می شود.
انجام ماک آپ با توجه به وکس آپ لابراتوار مرحله بعدی است. در این مرحله با ماده موقت، بیمار فرم لمینیت ها را روی دندانهای خود میبیند. این مرحله بسیار مهم است. چرا که شکل نهایی صورت و لبخند شما مشخص خواهد شد. پس از تایید ماده موقت توسط بیمار و دندانپزشک، تراش دندانها انجام می شود. این تراش معمولا حدود نیم میلیمتر است.
پس از حدود ده روز الی دو هفته لمینت های اصلی به مطب ارسال میشود. لمینت روی دندان بیمار امتحان میشود. سپس با سمان مخصوص، طی پروسه ای دقیق و با ظرافت چسبانده میشوند.
لازم به ذکر است که هر کدام از جلسات اهمیت ویژه ای دارند.

لمینت دندان در مازندران

موارد استفاده از لمینت سرامیکی:

1.از بین بردن فواصل دندانی با استفاده از لمینت دندان

2.اصلاح به هم ریختگی های متوسط دندانی با کمک لمینت دندان

3.درمان دندان های تیره و رنگ دار با کمک لمینت دندان

4.درمان دندان های لکه دار با کمک لمینت دندان

5.درمان دندان هایی که لب پر شده اند

لمینت دندان در چند جلسه انجام میشود؟

لمینت سرامیکی در سه جلسه انجام می شود:

1.معاینه و قالب گیری دندان ها.
2.ساخت لمینت سرامیکی در لابراتوار و تست آنها روی دندان ها.
3.چک وضعیت لمینت روی دندان ها و تحویل نهایی.
4.لمینت کامپوزیتی در یک جلسه انجام می شود.

معایب لمینت سرامیکی

احتمال جدا شدن از دندان: مهارت دندانپزشک در طول عمر لمینت بسیار موثر است. در صورتی که دندانپزشک خلاف اخلاق حرفه ای از چسب بی کیفیت استفاده کند، ممکن است لمینت از دندان جدا شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما به سراغ پزشک متخصص بروید تا از آسیب های بعدی جلوگیری کنید.

غیرقابل بازگشت بودن: در لمینت سرامیکی امکان بازگشت وجود ندارد. چرا که دندان تراشیده می شود. یعنی شما نمیتوانید لمینت ها را از روی دندان های خود بردارید. دندان لمینت شده، همانند دندان معمولی نیاز به مراقبت دارد. نوشابه گازدار, قهوه, سیگار و قلیان می تواند باعث رنگ گرفتن لمینت در طولانی مدت شود از دندان های لمینت شده باید با مسواک, نخ دندان و… مراقبت کرد.

گرما و سرما: همچنین اگر محیط دهان با تغییرات گرما و سرما مواجه شود، ممکن است لمینت کنده شود.

لمینت دندان در مازندران

تفاوت لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی

لمینت سرامیکی محکم تر و ماندگارتر از لمینت کامپوزیتی است. این استحکام شامل رنگ و استحکام مواد می شود. یکی از معایب لمینت نسبت به کامپوزیت تراشیده شدن دندان است لمینت سرامیکی در لابراتوار ساخته می شود و سپس بر روی دندان چسبانده می شود در حالیکه کامپوزیت در مطب دندانپزشکی روی دندان فرم داده میشود.

لمینت کامپوزیتی نیاز به تراشیده شدن دندان ندارد. قیمت لمینت کامپوزیتی نیز حدودا یک سوم لمینت سرامیکی است. و نسبت به لمینت سرامیکی ماندگاری کمتری دارد. میانگین عمر لمینت سرامیکی ده سال و کامپوزیتی چهار تا پنج سال است که با مراقبت درست و اصولی می تواند بسیار طولانی تر باشد.

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی؟

پاسخ بستگی به شرایط و اولویت‌های شما دارد.
اولین چیزی که باید پیش از این تصمیم بدانید، وضعیت دندان‌هاست. گاهی اوقات درمان‌های سفید کننده دندان (بلیچینگ) برای بهبود زیبایی دندان‌ها کفایت می‌کند اما گاهی نیز دندان‌ها به قدری ناهمراستا و یا ضعیف هستند که حتی لمینت نیز مناسب نمی‌باشد.

حتماً باید هدف خود از لمینت کردن دندان‌ها را به صورت شفاف و مشخص به دندانپزشک بگویید تا شما را در تصمیم‌ گیری یاری نماید.

از نظر زیبایی لمینت سرامیکی بهترین روش است بنابراین اگر زیبایی و طبیعی بودن ترمیم برایتان از اولویت بالایی برخوردار است بهتر است این روش را انتخاب کنید. در صورتی که شدت یا گستردگی مشکل نیازمند ترمیم، زیاد باشد لمینت مناسب‌تر و در صورتی که مشکل خفیف‌تر باشد کامپوزیت که روشی محافظه کارانه تر است مناسب‌تر می‌باشد.

طول عمر لمینت دندان

مهارت دندانپزشک در طول عمر لمینت بسیار موثر است. چرا که اگر به درستی اجرا نشود، ممکن است کنده یا شکسته شود. در چنین حالتی نیاز به درمان مجدد است. این پروسه میتواند برای بیمار بسیار آزاردهنده باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما به سراغ پزشک متخصص بروید تا از آسیب های بعدی جلوگیری کنید.

همچنین اگر محیط دهان با تغییرات گرما و سرما مواجه شود، ممکن است لمینت کنده شود. در صورت رعایت بهداشت و مراقبت از لمینت سرامیکی، طول عمر آن تا ۱۰ سال خواهد بود. کامپوزیت ونیر یا لمینت کامپوزیتی نیز، اگر به درستی مراقبت شوند، میتوانند تا پنج سال عمر داشته باشند.

لمینت دندان در مازندران

انتخاب رنگ در لمینت کردن دندان

دوست دارم دندان‌هايم را لمينت كنم اما رنگ‌های خیلی سفید و یخچالی را دوست ندارم!

دغذغه بسیاری مسئله بالاست که دوست دارند دندان‌هایی طبیعی داشته باشند. برای انجام لمینت دندان (چه کامپوزیتی و چه سرامیکی) امکان انتخاب رنگ دلخواه وجود دارد.

گر چه توصيه آقای دکتر بهزاد امیری اندی به بيمارانشان اين است که: «هر چقدر رنگ لمینت طبیعی‌تر باشد زيباتر است و هميشه مُد است!» اما انتخاب رنگ نهایی با نظر بيمار انجام می‌شود.

لمینت‌های بدون تراش

انواع مختلفی از لمینت‌های دندانی وجود دارند که بعضی از آنها نیازمند تراش دندان هستند. گرچه این تراش حدود 5/0 میلیمتر و بسیار بسیار مختصر است اما همین تراش اندک ممکن است گاهی فرد را از انجام لمینت منصرف کند.
برای این دسته افراد که می‌خواهند بدون تراشیده شدن مینای دندان لمینت انجام دهند. لمینت بدون تراش توصیه می‌شود. لمینت‌های بدون تراش، به ضخامت لنزهای چشمی ساخته می‌شوند به این لمینت‌ها non- prep یا لومینیرز هم گفته می‌شود در صورتی که از نظر دندانپزشک برای شما مناسب باشند، انتخاب بسیار زیبایی هستند به علاوه آن که لمینت‌های کریستالی نیز وجود دارند بسیار زیبا و درخشان هستند و در ضخامت اندک ساخته می‌شوند.

هزینه لمینت سرامیکی

هزینه لمینت یکی از سوالات رایج بیماران است. باید قبل از هر چیز یاداور شوم که هزینه لمینت نسبت به کامپوزیت بیشتر است. همچنین تعرفه آن با توجه به متخصص یا عمومی بودن دندانپزشک، نوع سرامیک مورد استفاده، هزینه لابراتواری که لمینت را می سازد و نوع چسب مورد استفاده، رنج قیمتی متفاوتی دارد.
هزینه لمینت به تعداد دندان هایی که نیاز به لمینت دارند، نیز بستگی دارد. برای مشخص شدن این تعداد، میتوانید یک کار بسیار ساده انجام دهید. کافیست جلوی آینه لبخند بزنید. دندان هایی که میبینید باید لمینت شوند.

لمینت دندان در مازندران

مراقبت از لمینت

مراقبت از دندان های لمینت شده همانند دندان های معمولی است. استفاده از نخ دندان و مسواک‌ یکی از اصول اولیه و مهم پس از لمینت است. اگر فکر میکنید بهداشت دهان و دندان خود را نمیتوانید رعایت کنید، اصلا به سراغ لمینت نروید.

مواد غذایی رنگی باعث رنگ‌ گرفتن لمینت کامپوزیتی میشود البته در صورت پالیش مناسب میزان رنگ گرفتن آن مشابه دندانهای طبیعی است. جهت بهبود میتوان از پالیش مجدد در فواصل شش ماه یا یکسال استفاده کرد. همان طور که برای دندانهای طبیعی فرد از جرم گیری و برساژ استفاده میشود.

شماره تماس:

011-32313066 _ 011-32313064

پست الکترونیک:

info @ dr-behzadamiri.com

drbehzadamiriandi@websazanadmin

آدرس:

بابل – خیابان مدرس، چهار راه فرهنگ‌، مجتمع جهانیان طبقه ۸ واحد ۴۶

مقالات ما


درمان ریشه با روتاری
  • 2
  • ژوئن
  • درمان ریشه با روتاری

    درمان ریشه با روتاری _ جدیدترین و پیشرفته ترین روش عصب کشی دندان ، عصب کشی یا درمان ریشه با دستگاه دیجیتالی ...

    لمینت دندان در مازندران
  • 27
  • ژوئن
  • لمینت دندان در مازندران

    لمینت دندان در مازندران _ این روزها اکثر افراد به دنبال داشتن لبخندی زیبا و جذاب هستند. داشتن دندان‌هایی زیبا و مرتب ...

    ارتودنسی ثابت در بابل
  • 29
  • ژوئن
  • ارتودنسی ثابت در بابل

    ارتودنسی ثابت چیست؟ ارتودنسی ثابت در بابل _ منظور از ارتودنسی ثابت این است که بیمار نمی تواند دستگاه ارتودنسی را از ...

    ایمپلنت‌ فوری در مازندران
  • 29
  • ژوئن
  • ایمپلنت‌ فوری در مازندران

    ایمپلنت فوری چیست ؟ ایمپلنت‌ فوری در مازندران _ ایمپلنت یکی از روش های درمانی مناسب برای جایگزینی دندان های دارای مشکل می ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    011-32313064

    ادرس

    بابل - خیابان مدرس، چهار راه فرهنگ‌، مجتمع جهانیان طبقه ۸ واحد ۴۶

    پست الکترونیک

    info@dr-behzadamiri.com

    ×

    ارتباط با منشی و رزرو نوبت

    × ارتباط با منشی و رزرو نوبت